, NVJ Locatie Amsterdam

Leden van de Auteursbond krijgen 50% korting op trainingen speciaal voor zzp’ers. De trainingen worden gegeven in samenwerking met de NVJ Academy. Bekijk het aanbod op de site van NVJ: Januari 7 & 14: Wintercursus Interviewen 25 & 28: Onderzoeksjournalistiek 23: Leer je werk presenteren 30: Hoe werf je opdrachten? Februari 4: Ontdek jouw unieke verhaal 6: … “Zzp-trainingen 50% korting: Bekijk het aanbod van 2020” verder lezen

uur, EYE

Vanwege de maatregelen ter bestrijding van het Corona-virus is ook dit programma helaas geannuleerd. Het wordt verplaatst naar 15 juni.  —– Jaap Peter Enderlé gaat in gesprek met Thomas van der Ree aan de hand filmfragmenten die hem raken, inspireren, vrolijk maken en natuurlijk aanzetten tot reflectie over zijn eigen werk. Hierbij komt het maken … “Geannuleerd: Kijken met schrijvers: Thomas van der Ree” verder lezen

uur, Van Deysselhuis

Zou je weleens wat nieuwe, journalistiek uitdagender opdrachtgevers willen, maar weet je niet hoe je dat aanpakt? Kom dan op 9 april naar de workshop Pitchen bij Redacties door journalist Brigit Kooijman. Tijdens deze workshop denk je na over je journalistieke ambities, en hoe je die kunt verwezenlijken door bij de juiste media aan te … “Geannuleerd: Workshop Pitchen bij redacties van geschreven media” verder lezen

uur, Van Deysselhuis, Amsterdam

Kranten, bedrijven, pretparken: iedereen heeft of wil een podcast. Hoe maak je een goede journalistieke podcast? Je kunt gewoon de microfoon opendraaien en beginnen met babbelen, maar hoe zorg je voor sterke verhalende content? In deze masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod: Wat is de kracht van audio? Chatcasts versus aural literary storytelling Hoe … “Masterclass Journalistieke podcast” verder lezen

uur, Van Deysselhuis

Met jouw briljante verhalen is het toch niet meer dan logisch dat je telefoon roodgloeiend staat en hoofdredacteuren jou voor veel geld in willen huren? Natuurlijk is de realiteit anders en moeten wij freelance journalisten zelf iets dóén om potentiële klanten te overtuigen. Dat heet ‘marketing’ en dat is echt geen vies woord meer. Sterker … “Workshop: Journalistiek ondernemerschap” verder lezen