Met jouw briljante verhalen is het toch niet meer dan logisch dat je telefoon roodgloeiend staat en hoofdredacteuren jou voor veel geld willen inhuren? Natuurlijk is de realiteit anders en moeten wij freelance journalisten zelf iets dóén om potentiële klanten te overtuigen. Dat heet ‘marketing’ en dat is echt geen vies woord meer. Sterker nog, het toepassen van wat simpele marketingprincipes kan jou helpen om je freelancepraktijk op een onafhankelijke, relaxte manier te bedrijven.
Freelance journalist Bas Hakker schrijft over marketing en deelt zijn trucs om op een leuke manier de voorwaarden te creëren om in alle vrijheid te blijven werken. Zijn geheim voor een florerende praktijk? Marketing, ondernemerschap en goede verhalen.
In deze workshop komen aan bod:
- De tien geboden van journalistiek ondernemerschap;
- Een praktische marketingtheorie om je praktijk te versterken;
- Tips om ‘aanvallender’ te freelancen;
- Je verlaat de workshop met een actieplan zodat je direct aan de slag kunt.
Over de docent
Bas Hakker is bijna 20 jaar freelance journalist. Vaak gaat het goed en soms iets minder, maar hij runt zijn praktijk altijd met plezier. Hij is hoofdredacteur van Frank.news en schrijft daarnaast onder meer voor Intermediair, Managementboek en De Ondernemer. In 2014 verscheen zijn voetbalroman De tranen van ’88.
Prijs
- Leden: 30 euro
- Niet-leden: 60 euro
Let op: je aanmelding is pas geldig als wij je betaling binnen hebben
Informatie
Start om
13:00
Eindigt om
17:00
Locatie
Van Deysselhuis
De Lairessestraat 125
1075 HH
AMSTERDAM
Sluit je aan!